Retourneren | The Health House
The Health House

Retouneren

Een artikel retourneren

Als je een bestelling of een artikel wil retourneren moet deze aan de volgende voorwaarden voldoen:

  1. De artikelen moeten ongeopend zijn. In verband met gezondheidsredenen en hygiëne kunnen artikelen met een verzegeling die na levering is verbroken niet geretourneerd worden. Mocht een artikel niet in goede staat zijn ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.
  2. Retourneren moet gebeuren binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van het artikel.

Hoe retourneer je een artikel?

  1. Neem contact op met onze klantenservice
  2. Je ontvangt van ons een retourformulier per email
  3. Vul het retourformulier in en voeg deze toe aan de retourzending
  4. Voeg alle te retourneren artikelen toe aan de retourzending. Zorg ervoor dat het pakket goed verpakt is zodat het in goede staat bij ons aankomt.
  5. Geef het pakket af bij een PostNL punt
  6. Bewaar het verzendbewijs goed

Wat zijn de kosten van een retourzending?

De verzendkosten van de retournering zijn voor eigen rekening, behalve als een van de volgende uitzonderingen op de retournering van toepassing is:

  1. Het product dat je hebt ontvangen is niet het product dat je hebt besteld
  2. Het product is met een verbroken verzegeling of ander defect geleverd
  3. Het product is over de houdbaarheidsdatum

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgaaf van redenen je bestelling te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de directe kosten voor je eigen rekening.

We streven ernaar om alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten in rekening gebracht voor de geretourneerde bestelling, binnen 7 dagen volgend op de dag waarop de consument de herroeping meldt te vergoeden. In het geval dat slechts een deel van de bestelling geretourneerd wordt zullen de leveringskosten niet worden vergoed.

Je bent als consument ook aansprakelijk voor de waardevermindering van de artikelen in je bestelling, als gevolg van het gebruik van de artikelen dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen. Deze waardevermindering mogen wij in dat geval verrekenen met het terug te storten bedrag.

We behouden het recht om te wachten met terugbetalen tot we de geretourneerde bestelling hebben ontvangen of tot je hebt aangetoond dat je de bestelling hebt teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. We gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt bij je bestelling, tenzij je instemt met een andere methode. Voor de terugbetaling zelf worden geen kosten in rekening gebracht.